سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فعالیت های دندانپزشکی ایرانیان

مزایای ایمپلنت دندان زایگومنت نسبت به نمونه های دیگر

 

 

پیوند استخوان  نیاز نیست ضروری نیست. کاهش زمان ممکن به ترمیم کامل دهان.خطر کاهش شکست روند ادغام ایمپلنت. به دلیل استفاده از استخوان گونه و ایمپلنت های زایگومنت خیلی طولانی تر و قوی تر هستند. بیمار دیگر از بی دندانی خجالت زده نمی شود.عمل جراحی را می توانید در حالت آرام بخش     IV انجام دهید در حالی که در خواب هستید.افراد مبتلا به آتروفی فک فوقانی بالا می توانند جایگزین دندان های خود را با ایمپلنت به جای ادامه پروتز های غیر قابل نفوذ متحرک کنند.


سایر نشانه های ایمپلنت های زایگومنت

 

          ·       ایمپلنت های زایگومنت طولانی تر از ایمپلنت های دندانی معمولی هستند، به طوری که آنها می توانند به استخوان بسیار قوی در نزدیکی فک دسترسی پیدا کنند

          ·       ایمپلنت زایگومنت می تواند به عنوان یک جایگزین برای عملیات پیوند استخوان های پیچیده استفاده شود و امکان انجام عمل جراحی را فقط در یک مرحله ساده فراهم می کند.

          ·       بسته به وجود استخوان، ممکن است فقط یک یا دو ایمپلنت زایگومنت را همراه با 2 الی4 ایمپلنت معمولی دندان برای حمایت از ترمیم (دندان مصنوعی) استفاده کنیم.

          ·       در مواردی که از دست رفتن استخوان شدیدتر است، تا 4 ایمپلنت زایگومنت ممکن است برای دستیابی به یک پایدار برای بازسازی استفاده شود.

ایمپلنت زایگومنت با وجود کمبود استخوان، جایگزین دندان ها می شود

ایمپلنت های معمولی دندان نیاز به حداقل 10 میلی متر از استخوان دارند و باید گشتاور 35 نانومتر را به منظور بارگذاری سریع مجاز بدانند. با ایمپلنت های زایگومنت می توانید دندان های جدید خود را در یک روز بدون نیاز به صبر کردن برای بازسازی استخوان و جراحی پیوند زدن داشته باشید.

ایمپلنت های زایگوتی چگونه کار می کنند؟

آمار نشان می دهد که جراحت بالا، دندان مولر یا دندان های بیکوسپیدی که استفاده می شودنرم تر و نازک تر از آن است که بتوان در قسمت جلویی دهان پیدا کرد. برای حمایت از ایمپلنت های معمولی، این میزان ضعیف به آن متکی نیست.

آزمایشات قبل از عمل و برنامه ریزی سه بعدی

برای برنامه ریزی روش جراحی، شما باید چند امتحان بدون درد را انجام دهید:

رادیوگرافی پانورامیک (2D)

این امتحان اشعه ایکس برای گرفتن تصویر بزرگ ضروری است، اما این کافی نیست، زیرا اجازه نمی دهد که دندانپزشک دقیقا میزان حجم استخوان را ارزیابی کند؛

نرم افزار اسکن سه بعدی 3D

همه تصاویر را جمع آوری می کند و یک مدل مجازی سه بعدی 3D را ایجاد می کند که دندانپزشک می تواند عملا ایمپلنت های زایگوما را قرار دهد. سپس یک راهنمای مته پلاستیکی بر اساس قرار دادن ایمپلنت مجازی ساخته می شود.

مرحله پروتز

زمان بارگزاری ایمپلنت دندان مصنوعی یا پل به طور موقت به آنها متصل می شود. پروتز موقت دارای  این هدف است که بیمار امکان خوردن، خوب صحبت کردن و حس خوب زیبایی را ارزیابی بکند.

دندان مصنوعی از اکریلیک ساخته شده و شامل 10 تا 12 دندان رزین کامپوزیت پروتز است. معمولا دندان مصنوعی دارای لثه صورتی برای پر کردن فاصله بین بافت نرم و پایه دندان های مصنوعی می باشد.

تقریبا 2 ماه پس از جراحی ، دندانپزشک شما:

          ·       پروتز را باز کن

          ·       بازنگری ناحیه جراحی

چندین بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا پروتز دندانی را تنظیم کنید، و روند بهبودی را بررسی کنید.

4 الی 6 ماه بعد، متخصص پروتز دندان پروتز موقت را با قطعی جایگزین می کند و در نهایت بازسازی دهان شما تمام می شود !!!

مزایای ایمپلنت دندان زایگومنت نسبت به نمونه های دیگر

          ·       پیوند استخوان یا افزایش سینوس ضروری نیست به طرز چشمگیری زمان را کاهش می دهد برای رسیدن به ترمیم کامل دهان.

          ·       خطر کاهش شکست روند ادغام ایمپلنت.

          ·       در واقع، استخوان گونه از جاوااسکریون بالا بسیار سخت تر است و ایمپلنت های زایگومات خیلی طولانی تر و قوی تر هستند.

          ·       بیمار دیگر از بی دندانی خجالت زده نمی شود، زیرا او همیشه در دهان دندان خواهد داشت.

          ·       عمل جراحی را می توانید در حالت آرام بخش IV انجام دهید در حالی که در خواب هستید.

          ·       افراد مبتلا به آتروفی فک فوقانی بالا می توانند جایگزین دندان های خود را با ایمپلنت به جای ادامه پروتز های غیر قابل نفوذ متحرک کنند.

          ·       زیبایی شناسی بیمار برابر یا بهتر از دندان های طبیعی است زیرا ممکن است رنگ و شکل دندان های مصنوعی را تنظیم کند.