سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فعالیت های دندانپزشکی ایرانیان

سوالات کاشت ایمپلنت دندان و لیفت سینوس

 

سوالات کاشت ایمپلنت دندان و لیفت سینوس،لیفت سینوس وقتی برای قراردادن ایمپلنت های دندانی استفاده می شود، که استخوان کافی در فک فوقانی وجود نداشته باشد، یا سینوس ها خیلی به فک نزدیک باشند، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. انبساط ریج ( تحلیل استخوان فک و لثه )، این تکنیکی برای تقسیم نازک استخوانی است تا آن را وسیع تر کند و کاشت بین دو طرف استخوان قرار می گیرد.


کلینیک دندانپزشکی آدرینا

کلینیک دندانپزشکی ما، در تمام جنبه های دندانپزشکی کاشت باتجربه است و راه حل های کاشتایمپلنت دندان را برای موارد پیچیده و کامل فک ارائه می دهد. با ارائه طیف گسترده ای از روشهای پشتیبانی، مانند پیوند استخوان، پیوند بافت نرم و بالابر سینوس، تجربه دارند. بسیاری از کارهای دندانپزشکان ما،  با قرار دادن و ترمیم فوری ایمپلنت ها، تکنیک کاشت جراحی هدایت شده به وسیله رایانه همراه با بازسازی کامل فک صورت می گیرد.

سؤالات متداول ایمپلنت دندان

کاشت دندان از سه مؤلفه اصلی تشکیل شده است:


یک "پیچ تیتانیومی" کوچک که با استخوان فک وارد می شود و به آن متصل می شود. "اباتمنت" یا پستی که به کاشت وصل می شود، و یک "روکش" (در بر روی کاشت ایمپلنت) گذاشته می شود. اباتمنت برای ارائه دندان طبیعی که عملکرد خوبی دارد. از کاشت دندان ممکن است برای جایگزینی تک دندان، چند دندان یا تمام دندانهای شما در یک یا هر دو قوس فک استفاده شود.

عملکرد کاشت ایمپلنت قوس کامل دهان، 14 دندان توسط چهار کاشت ایمپلنت دندان پشتیبانی می شوند.

انبساط ریج ( تحلیل استخوان فک و لثه ) :

 این تکنیکی برای تقسیم نازک استخوانی است تا آن را وسیع تر کند و کاشت بین دو طرف استخوان قرار می گیرد.

افزایش سینوسی چیست؟

بالابر سینوس جراحی؛ که استخوان موجود در فک فوقانی شما را در ناحیه مولرها و پرمولر افزایش می دهد. گاهی اوقات آن را تقویت سینوس می نامند. استخوان بین فک و سینوس های ماگزیلا اضافه می شود. برای ایجاد فضای استخوان، غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت کرده یا "بلند شود".

لیفت سینوس

لیفت سینوس وقتی برای قراردادن ایمپلنت های دندانی استفاده می شود، که استخوان کافی در فک فوقانی وجود نداشته باشد، یا سینوس ها خیلی به فک نزدیک باشند، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد:

دلایل از دست دادن استخوان فک بالا

بسیاری از افرادی که دندان های فک بالا خود را از دست داده اند، به ویژه دندان های پشتی یا دندانهای مولر، استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت ندارند. به دلیل آناتومی جمجمه، قسمت پشتی فک فوقانی استخوان کمتری نسبت به فک پایین دارد.

·       ممکن است استخوان به دلیل بیماری پریودنتال (لثه) از بین رفته باشد.

·       از بین رفتن دندان ممکن است باعث از بین رفتن استخوان نیز شود. پس از از بین رفتن دندان ها، استخوان شروع به جذب مجدد می کند (در بدن جذب می شود). اگر دندان مدت طولانی از بین رفته باشد، اغلب استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت باقی نمی ماند.

·       سینوس فک بالا ممکن است خیلی نزدیک به فک فوقانی باشد تا ایمپلنت ها قرار بگیرند. شکل و اندازه این سینوس در افراد مختلف متفاوت است. سینوس همچنین با افزایش سن می تواند بزرگتر شود.

·       افزایش سینوس در طی 15 سال اخیر بسیار متداول شده است. زیرا افراد زیادی کاشت ایمپلنت های دندانی را جایگزین دندان طبیعی می کنند.

استفاده از پرتوهای ایکس قبل از افزایش سینوسی

شما به پرتوهای ایکس قبل از بلند کردن سینوس نیاز خواهید داشت تا جراح کاشت بتواند آناتومی فک و سینوس شما را مطالعه کند. همچنین ممکن است به یک نوع خاص از اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) نیاز داشته باشید. این اسکن به جراح ایمپلنت امکان می دهد قد و عرض استخوان موجود را به طور دقیق اندازه گیری کرده و سلامت سینوس شما را ارزیابی کند.

روش افزایش سینوس در فک و لثه

جراح شما  برش کوچکی در لثه شما ایجاد می کند، لثه بلند شده و استخوان را در معرض دید خود قرار می دهد. یک پنجره کوچک و بیضی شکل در استخوان باز می شود. غشایی که سینوس را در آن طرف پنجره قرار می دهد سینوس شما را از فک شما جدا می کند. این غشاء به آرامی از فک شما رانده می شود.

مقدار پیوند استخوان

 سپس گرانولهای ماده پیوند استخوان به فضایی که سینوس در آن قرار دارد بسته بندی می شوند. مقدار استخوان مورد استفاده متفاوت خواهد بود، اما معمولاً چندین میلی متر استخوان در بالای فک اضافه می شود.

پس از ایجاد استخوان، بافت بسته می شود. کاشت ایمپلنت شما چهار تا نه ماه بعد از پیوند استخوان انجام می شود. این کار باعث می شود تا مواد پیوند شده با استخوان شما ادغام شود.

مراقبت بعد از پیوند استخوان در فک

بعد از عمل ممکن است دچار تورم ناحیه کاشت شوید.ممکن است دهان یا بینی شما دچار خونریزی شود. مراقبت کنید یا به زور عطسه نکنید.

در صورت داشتن بیماری آلرژی

اگر آلرژی فصلی دارید، باید زمانی که فعال نیست این روش را تنظیم کنید. همچنین برای جلوگیری از عفونت به شما داروی درد، آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد میکروبی داده می شود. بیشتر بیماران پس از انجام عمل لیفت سینوس، کمی ناراحتی دارند.

مراجعه به دندانپزشک بعد از 7 روز

بعد از 7 تا 10 روز به جراح ایمپلنت خود مراجعه خواهید کرد. او محل جراحی را ارزیابی کرده و احتمالاً بخیه ها را برمی دارد. شما باید چندین ماه صبر کنید تا مواد استخوانی با فک شما ادغام شود.

خطرات احتمالی بعد از لیفت سینوس

خطر اصلی لیفت سینوس این است که ممکن است غشای سینوس سوراخ شود یا پاره شود. اگر غشای حین عمل پاره شود، جراح پارگی سینوس را بخیه می دهد یا آن را ترمیم می کند. ممکن است عمل را متوقف کرده و سوراخ را برای بهبود ببخشد.

جلوگیری از عفونت بعد از افزایش سینوسی

جراح ایمپلنت شما می تواند لیفت سینوس را دوباره بهبود بخشد. معمولاً چند ماه طول می کشد. غشای التیام یافته ضخیم تر و قوی تر شود، به این معنی که تلاش دوم در افزایش سینوس احتمالاً موفقیت آمیز خواهد بود. در هر جراحی احتمال خطر عفونت وجود دارد. با این حال، به ندرت بعد از افزایش سینوس اتفاق می افتاد.

اسکن Cone Beam CT چیست؟

CT مخروط پرتو مخلوط با وضوح بالا، تصاویر حجمی که نمایش کامل سه بعدی آناتومی بحرانی را برای تجزیه و تحلیل دقیق تر ساختار استخوان و جهت دهی دندان فراهم می کند. Cone beam CT اسکن های دقیق با تصاویر قابل مقایسه با CT را با دوز پرتویی بسیار کم، موقعیت یابی بیمار در صندلی (بر خلاف تونل) و زمان اسکن سریعتر ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری کاشت ایمپلنت دندان، امروز با دندانپزشکیآدرینادر شرق تهران واقع در نارمکتماس بگیرید: 09197214685-77933549-77971183-021